top of page
מה זה בכלל אימון ?

 

אימון אישי הינו תהליך מוגדר ומובנה, בעל מתודולוגיה שבבסיסה עומדת חשיבה תוצאתית. אצל רבים מאיתנו קיים פער בין המציאות היומיומית השוחקת, לבין החיים בפנטזיה והאימון הינו תהליך הבונה את ה"גשר" בין המצוי לבין הרצוי בחיינו, שכן, הוא עוסק בהגדרת מטרות ובדרכים להשגתן.

 

הידעת ?

הפרעת קשב וריכוז אינה הפרעה ביכולת, אלא בביצוע ! מחקרים מראים כי אין שום קשר בין רמת IQ ואינטליגנציה לבין הפרעות קשב וריכוז. אנשים עם הפרעת קשב וריכוז הם מלאי כישרונות כרימון, אינטליגנטיים, יצירתיים, מקוריים, נדיבים, רגישים לזולת, בעלי יוזמה, בעלי חוש צדק מפותח, כריזמה ושמחת חיים..... כאשר  אינם מאוכזבים ומתוסכלים.

 

בספרות המקצועית מוגדרת הפרעת קשב וריכוז כלקות נוירולוגית הממוקמת באונה הקדמית של המוח. האונה הקדמית, היא בעצם "בור הפיקוד", או, "מרכז הבקרה" של המוח והיא אחראית על הקשב והריכוז, על קבלת החלטות ופתרון בעיות, על הזיכרון לטווח הקצר, על הדיבור, על השהיית התגובה ועל תפקודים נוספים אצל האדם.

הפרעת הקשב באה לידי ביטוי במספר נרחב של תחומים: בתפקודים הניהוליים (התארגנות, ניהול זמן, תכנון וויסות), בתחומי החשיבה, הלמידה, מצבי הרוח, התנהגות, קשרים חברתיים, תחושה ותנועה.

 

אימון למתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז

 

אמרנו שהאימון מגשר על פערים בחיינו וגם הגדרנו את הפרעת הקשב כפער בין היכולת לביצוע.

מה שעוד לא אמרנו הוא, שהאימון ככלל, ובהפרעות קשב וריכוז בפרט, עוסק בהיבט ההתנהגותי קוגנטיבי (תפישתי) :

האימון מקנה לאדם דפוסי חשיבה והתנהגות המאפשרים לו לשלוט בחייו ולנהל אותם על פי שאיפותיו, במקום להיגרר למקומות בלתי רצויים על ידי האימפולסיביות או מצבי הרוח.

 

על ידי התנהלות נכונה ועקבית, ניתן לאמן את המוח, להטמיע בו הרגלי עבודה, הרגלי חשיבה, הרגלים לניהול זמן ועוד הרגלי התנהגות שונים. האימון עוזר בהתמודדות עם השיגרה, אשר מחד - מנוגדת ל"אופיים" של בעלי הפרעת קשב ומאידך - חיונית ביותר לבניית עתידם. הוא מהווה "חדר כושר" למוח ונותן מענה מצויין בהתמודדות עם תפקודים אקדמיים, תפקודים נהוליים, התמודדות עם כעסים, דימוי עצמי נמוך, התמודדות בהורות, בזוגיות ועוד...

 

האימון הוא תהליך ממוקד מטרה, קצר מועד והוא כולל מפגשים שבועיים של שעה וחצי (20-50 מפגשים).

 

קראו מה מספרים מתאמנים שעברו את התהליך...

 

bottom of page