top of page
אימון מבוגרים ונוער

 

אריך פרום (פסיכולוג חברתי, פסיכואנליטיקאי ופילוסוף), אמר כי רוב בני האדם מסתמכים על מה שיש בהם : כישורים, יכולות, רצונות, מגבלות...., מתוך כך הם עושים דברים ובאמצעות מה שהם עושים הם מגדירים את עצמם.

 

מעטים הם האנשים שעושים תהליך הפוך, קודם מגדירים: מי אני? מה אני רוצה ? כיצד אני רואה את חיי ?... ומתוך הדברים האלה מתחילים לעשות.

 

באימון, מגדירים יחדיו את ערכי המתאמן, מגדירים מטרה אימונית, בודקים את החסמים, מפורררים אמונות שאינן משרתות את המטרה וצועדים יד ביד לקראת השגת המטרה.

 

מטרה אימונית

 

לעיתים קרובות אנשים אינם יודעים להגדיר את המטרה אשר לשמה הגיעו לאימון. כל שהם יודעים זה שלא טוב להם ושהמצב כפי שהוא - מחייב שינוי.

לעיתים אנשים מגיעים עם מטרה מוגדרת, ובמהלך הפגישות מתגלים נושאים שחוסמים את התקדמות התהליך ואנו נדרשים להחליף את המטרה האימונית.

בכל מקרה, אין חובה לדעת את המטרה מראש.

 

דוגמאות למטרות אימוניות:

 

התמודדות בלימודים (תלמידים / סטודנטים)

התמודדות בארגון ובהתארגנות

התמודדות עם כעסים

התמודדות חברתית

התמודדות בזוגיות

התמודדות כלכלית

 

לעשות שינוי

 

כל שינוי בחיינו, או פרשת דרכים מציפים את הפער בין המצוי לבין הרצוי. גם אם אנחנו מאוד רוצים בשינוי - לא קל ליזום אותו, כי מה שמוכר וידוע מראש – נותן לנו ביטחון. גם כשהביטחון אינו אמיתי (כי לא טוב לנו איפה שאנחנו נמצאים), עדיין נעדיף אותו על פני החדש והלא מוכר, הצופן בחובו חוסר ודאות, חרדות ופחדים.

 

אבל ! אם תמיד נעשה את אותו הדבר - תמיד נגיע לאותו המקום...

 

באימון, התהליך המובנה והליווי של מאמן נותן כוחות שכן "טובים השניים מן האחד".

 

קראו מה מספרים מתאמנים שעברו את התהליך...

 

bottom of page